La Cina cea de
Taină, Hristos a ridicat Potirul și mulțumind a zis : „ Beți dintru acesta
toți, Că acesta este sângele Meu, al Legii celei noi, care pentru mulți se
varsă spre iertarea păcatelor”. (Mt 26;
26-28; Mc 14; 22-24; Lc 22; 17-19). La evanghelistul Luca se precizează, „..aceast
să o faceți spre pomenirea Mea..”.
.jpg)
Taina Sfintei
Euharistii este apogeul Sfintei Liturghii, prefacerea darurilor în scump
Sângele și Trupul lui Hristos. Fără acest moment al epiclezei (prefacerea
darurilor), Sfânta Liturghie ar fi o simplă slujă/ ierurgie sau orice altceva.
Scopul creștinului este unirea sangvinică (prin Cuminecare) cu sângele lui
Hristos, îndumnezeirea omului.
Deși unii teologi
susțin că harul preoției l-au primit Apostoli după Înviere „ Și zicând acestea,
a suflat asupra lor și le-a zis : Luați Duh Sfânt ! Cărora veți ierta păcatele,
le vor fi iertate; și cărora le veți ține, vor fi ținute”. ( In 20; 22-23); completez această informație cu instaurarea
preoției înainte de Patimile Domnului, prin cuvintele „ aceasta să o faceți
spre pomenirea Mea” . După cum bine știm, Sfințirea Darurilor se face de către
preot și nu de laici, de aici concluzionez că în această zi s-a înfiripat Harul
Preoției în Apostoli.
Tot la Cina cea de
Taină, observăm că Iuda s-a Împărtășit cu nevrednicie și a intrat Satana în el.
De luat-aminte și pentru noi creștinii, pentru că este foc și trebuie o
pregătire sufletească și trupească pentru a ne atinge de Cel Curat, în caz
contrar putem suferi consecințe grave sau chiar muri, (după relatarea Bibliei
și a Sfinților Părinți).
În Joia Mare odată
la 7 ani, fiecare Patriarhie „prepară” și sfințește Sf. Mir, dintr-un număr
foarte mare de plante și mirodenii, utilizat în mod special pentru Taina
Mirungerii. Prin prepararea Mirului, se arată autocefalia Bisericii, (adică
Patriarhia repectivă este de Sine Stătătoare, fiind condusă de un patriarh).
Biserica
Ortodoxă Română, este autocefală din 1872, deși Unirea cea Mare are loc în
1918, Mitropolitul Țării Românești era considerat conducătorul lucrărilor din
Sfântul Sinod.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu